Afișări ale paginii săptămâna trecută

duminică, martie 28

Un copac.o bancuta.un termopan.Ploua....sau isi doreste cineva sa ploua.Ce legatura au toate astea?niciuna....sunt doar vizibile
Si adie si vantul...
Azi sunt Floriile si dupa traditia populara de Paste ar trebui sa fie o vreme asemanatoare cu cea de azi;.sau nu pentru ca traditia a inceput sa fie uitata.Lucrul bun e ca nu avem opinci si nu mai suntem numiti mamaligari(pe fata).Lucrul rau.....nu e niciun lucru rau pentru ca sunt mai multe lucruri rele.Dar vorbeam de Flori.
Si mi-am amintit de papadie.Dar nici asta nu prea are relevanta.La multi ani celor cu numele de Papadie!
In saptamana mare sau ultima saptamana din post...toata lumea intra in alerta ca si cum pana at nu ar fi trebuit.Curatenie,sarmale de post pt ca ultima saptamana e cea mai indicata sa fie tinuta dupa sfatul duhovnicului,impacare cu vecina si vecinul pentru ca in post trebuie sa fi fara de pacate,blandete,smerenie,cucul tace...ce sa mai...toata  lumea se transforma in oameni model,la fel ca la botez dar cu cap si cu principii.
Si neaparat la biserica la denie ca sa se coboare Duhul Sfant sa te ia prin invaluire in timp ce barfesti pantofii rosii ca focul ai aleia ce nu se asorteaza cu rujul de pe buze,pe celalat ca e un parasutist,pe un altul ca are fata noua si nu stie nimeni din ce peisaj de iarna a iesit....cam asa ii surprinde saracul Duh Sfant pe majoritatea.Poate ma acuza de blasfemie...ca de fapt Duhul Sfant e in alta parte plecat cu treburi.se prea poate..nu spun  nu.
Nu o sa-mi pun cenusa in cap sa spun ca nu am observat nimic si nu am fost niciodata surprins sau aruncandu-mi ochii sa vad ce credincioase mai trec pe la biserica...am vrut doar sa tin o evidenta.Dar eram mai mic si am o scuza....sau doar ma mint acum.merge oricum.Dar acum nu ma mai duc decat fortat de imprejurari.
Si pe mine ma bagau la inaintare in ultima saptamana...dar parca simteam ceva.acum fac totul din inertia momentului sau nici macar atat.
pe mine ma iubea popa in generala.stiam religie va dati seama...pana in a 4-a ca apoi am inceput sa inteleg ca se repeta la fiecare slujba.sau mi-au zis altii.nu am fost niciodata sau aproape niciodata la o slujba de duminica.sunt ortodox desigur.cred ca de asta a renuntat pana ala urma popa la mn....eram pierdut pt el.Dar aveam voce...eram ca un fel de diamnat neslefuit si de asta ma exploatau pe cat se putea de mult toti invatatorii...ba la colinde cu popa,ba la serbari scolare,ba la ora de muzica unde trebuia sa dau tonul desi n-am stiut sa cant niciodata notele.ce sa mai...ma simteam exploatat.eram un fel de Busuioc ce cantam dupa ureche.da,asta eram.Dar intr-o zi harul mi-a fost luat la fel ca in pilda cu talantii...daca o stiti inseamna ca erati activi la religie,daca nu,neimportant...nu cred ca o sa se intample ceva senzational daca o stiti.
Dar vorbeam de ultima saptamana.Toti parca intra in fibrilatie,se suprasolicita sa faca aia, sa duca cealalta,sa mute instalatia de iarna din copac in vita de vie,sa pieptene mielu sa fie frumos la taiere...altii incep sa ii dea si mancare chiar ca sa fie mai gras,vopsesc gardul ca sa nu se mai vada leopardul pe care il vezi in fiecare zi in restul anului,dai cu agheasma sa plece Nichipercea de pe lanaga casa...babele o dau in apa cu sare pentru ca postul negru spun ele le iarta de pacate.Toata lumea la spovedit si impartasit.e un lucru bun dar stiu eu ca mintiti si acolo...si daca va duceti cu gandul ca "ma iarta popa" ati facut o mare greseala.Am vazut ca de asta se ingramadesc majoritate la spovedit...cica daca ii spui lui popa asta te iarta.pai i-am gresit lui popa sa ma ierte el?nu...bine daca ii zgariam masina da.dar fac pariu ca nu ii te spovedeai cu pacatul asta ci cu ala gen:parinte mai mint,dar nu mereu.cateodata.parinte de furat nu fur ca nu mai am ce,injur...de fapt nu injur ci ii trimit la necuratul(nu e acelasi lucru...injuratura e pe un grad mai inalt),nu ma uit dupa femei,se uita ele la mine si frumos e sa nu mergi cu capul plecat,sunt invidios ca vecinul are bani din senin si vreau si eu,etc.
Si dupa ce ii spui offfurile toate popa iti spune ca nu e frumos.a procedat corect.te trage putin de urechi..verbal vorbind si apoi pleci cu falsa impresie ca ti s-au iertat pacatele.si iesi zambind din biserica sa nu creada ceilalti ca ai avut prea multe pacate.pai deja cum iesi din biserica ai iesit cu unul:))...dar pacatele ti le iarta doar D-zeu.asa stiu eu.Popa e un fel de canal de transmisie intre emitatorul din tine si receptorul din D-zeu(ce-am spus-o pe asta::))....D-zeu asculta ce spune gura pacatosului...si in functie de ce spune se hotaraste mai tarziu ce face cu el.ar fi culmea sa te pedepseasca chiar in biserica...nici chiar asa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu